Onpas siitä aikaa kun viimeks oon tänne rustaillu mitään... Kiirettä on pitänyt.


Rupesin tossa äsken miettiin unia, ja niiden tulkintaa...

Mä näin yhteen aikaan (vielä kun olin M:n kans yhessä) unta yhdestä ja samasta talosta. Se talo oli tosi pelottava ja ahdistava. Talo oli pyöreä ja kivinen ja se oli metsän keskellä. Siinä kasvoi jotain köynnöksia seinillä, ihan kuin pitäen sitä taloa vankina. Mä itseasiassa en ees tienny missä se talo oli, mut aina unessa löysin sinne jotenkin. Sinne taloon ei ollut ovee. vaan ekan kerran kun menin sinne sisälle jouduin kiipeen katolle ja pujottautuun ikkunasta sisälle. Ulkoopäin näytti että talossa oli monta kerrosta, mut mä en koskaan päässy käymään kun ylimmässä kerroksessa ja maantasalla. Juurikaan en niistä huoneista muista mitään, muuta kun alimmassa kerroksessa ison ikkunan, josta avautu näkymä metsään. Se metsä muistuttu jotenkin lapsuudenkotini lähimetsiä.

Viimeks ku oon unessani käyny siinä talossa se oli erilainen. Menin sinne M:n kanssa. Mutta nyt talon juurella oli raunioita, mistä pujoteltiin sisään maan alle. Siellä oli joku heebo takomassa rautaa (?!?)... Se tyyppi ei oo mulle mitenkään tuttu todellisuudessa, mut unessa se oli. Maan alla paljastuikin kokonainen huoneisto. Pimeä ja synkkä.  Huoneet oli kuin jostain keskiaikaisesta linnasta. tosin ilman ikkunoita. Ainoo valaistus oli seinillä telineissä kiinni olevat soihdut. Siellä kummitteli, ja saatiin itsekin kokea se. Yht äkkiä se random heebo patisti meidät ulos, ennen ku tapahtuu kauheita. Juostiin pihalle ja heräsin.

Sen jälkeen en oo tosta talosta nähnyt unta. Ja ei menny edes kauaa kun M:n kans erottiin.


Yleensä talo unissa kuvaa unen näkijää itseään.

Onko mua pelottanu ja ahdistanu ku en oo "saanu" olla oma itseni? Oonko mä ollu ihan täysin hukasssa, ku en tienny missä se talo siinä unessa oli? Enkö mä uskaltanu laskee suojamuuria alas, ku talossakaan ei ollu ovee? Enkö mä tuntenu kaikkia puoliani itsestäni ku en päässy kaikkiin huoneisiin? Oliko mun ja M:n suhde se pimee maanalainen kerros? Voiko tommoset unet tulkita noin?

Että semmosia liikkuu päässä tänään... :P


PS. Voisin sen verran viä palata uneen et muistaisin minkä näkönen se heppu oli siin viimesessä unessa ;P